Warszawa – Kraków bez mandatu: Przewodnik po fotoradarach i OPP na trasie S7 (2025)

Reklamy

Warszawa – Kraków bez mandatu: Przewodnik po fotoradarach i OPP na trasie S7 (2025). Trasa ekspresowa S7 łącząca Warszawę z Krakowem to obecnie jedna z najnowocześniejszych i najszybszych dróg w Polsce. Jednak wraz z komfortem jazdy pojawił się gęsty system nadzoru. Jeśli nie chcesz, by pamiątką z podróży było „zdjęcie” od Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego (GITD), sprawdź, gdzie znajdują się kluczowe punkty kontroli.

Warszawa – Kraków bez mandatu: Przewodnik po fotoradarach i OPP na trasie S7 (2025)
Warszawa – Kraków bez mandatu: Przewodnik po fotoradarach i OPP na trasie S7 (2025)

Odcinkowy Pomiar Prędkości (OPP) – Największa pułapka na S7

To bardzo trafne zestawienie – trasa S7 i jej okolice wylotowe z Warszawy to rzeczywiście „zagłębie” systemów kontroli prędkości. Twoja lista jest niemal kompletna, ale warto doprecyzować długości tych odcinków i dodać kilka nowych punktów, które pojawiły się niedawno.

Oto szczegółowe zestawienie najważniejszych punktów kontrolnych na tej trasie:

Warszawa: S8 (Most Grota-Roweckiego) – Odcinkowy Pomiar Prędkości

Choć to technicznie S8, jest to kluczowy łącznik dla jadących S7 na północ (kierunek Gdańsk) lub południe.

  • Odcinek 1: Węzeł Łabiszyńska – Węzeł Piłsudskiego (Marki). Długość: ok. 7 km.
  • Odcinek 2: Węzeł Konotopa – Węzeł Bemowo (Blizne Łaszczyńskiego). Długość: ok. 5 km.
  • Uwaga: Na samym moście Grota często stoją też nieoznakowane patrole grupy SPEED.

Warszawa: Tunel pod Ursynowem (S2/S7) – OPP

To obecnie jeden z najskuteczniejszych systemów w Polsce. Jeśli wjeżdżasz do Warszawy od strony południowej (od Radomia) i kierujesz się na Poznań/Terespol:

  • Długość odcinka: 2,3 km.
  • Ograniczenie: 80 km/h (bezwzględnie przestrzegane przez system).

S7: Odcinek Falęcice – Nowy Gózd (rejon Białobrzegów)

To jeden z najdłuższych odcinków pomiarowych w kraju, który bardzo skutecznie studzi zapał kierowców na trasie między Warszawą a Radomiem.

  • Długość odcinka: ok. 14 km.
  • Charakterystyka: System monitoruje oba kierunki ruchu. Ze względu na długość odcinka, łatwo zapomnieć o pomiarze w połowie drogi.

Warszawa „Przelotowa”: Najważniejsze Fotoradary

Tak jak wspomniałeś, centrum i Wisłostrada to miejsca, gdzie łatwo o „pamiątkowe zdjęcie”:

Al. Stanów Zjednoczonych: Fotoradar na wysokości ul. Grenadierów (częsty błąd kierowców jadących od Trasy Łazienkowskiej).

Most Poniatowskiego: To nowsza instalacja – aż 6 fotoradarów (po 3 w każdą stronę). Ograniczenie do 40 km/h!

Aleje Jerozolimskie: Fotoradary przy Dworcu Centralnym oraz na wysokości Blue City/Reduty.

Wybrzeże Kościuszkowskie (Wisłostrada): Kluczowy jest fotoradar przy wyjeździe z tunelu (kierunek północny) oraz fotoradary na wysokości ul. Karowej i przy moście Gdańskim.

Najważniejsze lokalizacje na trasie:

  • Falęcice – Nowy Gózd: To absolutny rekordzista. Odcinek ma aż 14 kilometrów długości i znajduje się między Grójcem a Radomiem. Ograniczenie: 120 km/h.
  • Węzeł Tarczyn Południe – Węzeł Mszczonowska: Bardzo ważny punkt dla wyjeżdżających z Warszawy. System monitoruje ruch na nowo oddanych fragmentach trasy.
  • Obwodnica Radomia (Radom Północ – Wolanów): Kluczowy punkt w połowie drogi między stolicami.
  • Kajetanów – Węzeł Kielce Północ: Miejsce, w którym wielu kierowców „zapomina się” po wjeździe na szeroką obwodnicę Kielc.

  • Fotoradar i opp Warszawa WEJDŹ
  • Kraków fotoradary i OPP oraz Red Light – WEJDŹ
  • Fotoradar i opp Lista 2025 WEJDŹ

Fotoradary w Warszawie i Krakowie

Wjazd do obu metropolii wiąże się z koniecznością zdjęcia nogi z gazu. Systemy miejskie są stale rozbudowywane o urządzenia nowej generacji (np. Mesta Fusion RN), które potrafią śledzić kilka aut jednocześnie. Warszawa – Kraków bez mandatu? Nowość na S7: Odcinek pod Grójcem

Warto dodać, że od niedawna na S7 (węzeł Tarczyn Południe – węzeł Mroków) często pojawiają się nieoznakowane radiowozy, ponieważ po otwarciu tego odcinka „świeża” nawierzchnia kusi do szybszej jazdy, a policja monitoruje ten rejon bardzo intensywnie.

Gdzie uważać w Warszawie (wylot na S7)?

  • Tunel pod Ursynowem (S2): Obowiązuje tu rygorystyczny odcinkowy pomiar prędkości (80 km/h).
  • Al. Krakowska i ul. Puławska: Tradycyjne fotoradary na głównych arteriach prowadzących do węzłów S7 i S2.

Podsumowanie w tabeli

LokalizacjaRodzajDługość/Ograniczenie
S8 Most Grota (Marki-Łabiszyńska)OPPok. 7 km / 120 km/h
S2 Tunel pod UrsynowemOPP2,3 km / 80 km/h
S7 Falęcice – Nowy GózdOPPok. 14 km / 120 km/h
Most PoniatowskiegoFotoradary (6 szt.)40 km/h
Tunel WisłostradowyFotoradar przy wylocie50 km/h

Gdzie uważać w Krakowie?

Stolica Małopolski mocno zainwestowała w bezpieczeństwo. Nowe fotoradary znajdziesz na:

  • ul. Wielickiej (rejon wylotu na autostradę A4),
  • ul. Zakopiańskiej (główny kierunek na południe),
  • ul. Konopnickiej i ul. Nowohuckiej.

Wyszukiwarka lokalizacji Odcinkowych pomiarów prędkości (OPP)

Szukaj miejsca odcinkowego pomiaru prędkości według nr drogi lub najbliższej miejscowości


Wyszukaj Odcinkowy Pomiar Prędkości według województw

Województwo Lokalizacja i droga Długość Miejscowości na trasie Uwagi

Wyszukiwarka działa poglądowo. Nie wskazuje jednoznacznie działających i wyłączony miejsc kontroli.
W celu potwierdzenia wyników skorzystaj z Mapy OPP

Systemy Red Light – nie tylko prędkość ma znaczenie

Coraz popularniejsze stają się kamery monitorujące przejazd na czerwonym świetle. Działają one bez błysku flesza, a mandat jest równie wysoki jak za przekroczenie prędkości.

  • W rejonie trasy S7 uważaj szczególnie na skrzyżowaniach w Mszczonowie oraz na kluczowych węzłach w okolicach Kielc i Krakowa (ul. Centralna/Nowohucka).

Jak podróżować bezpiecznie i tanio?

  1. Patrz na znaki D-51a: Niebieska tablica informująca o OPP jest wyraźnym ostrzeżeniem.
  2. Utrzymuj stałe tempo: Na tempomacie ustaw 120 km/h (lub 110 km/h dla bezpieczeństwa) i ciesz się płynną jazdą.
  3. Korzystaj z aplikacji: Yanosik, Waze czy Mapy Google zazwyczaj mają aktualne bazy danych o mobilnych kontrolach policji (nieoznakowane BMW), które również często patrolują trasę S7.

Podsumowanie

Podróż ekspresówką S7 między Warszawą a Krakowem w 2025 roku wymaga zmiany nawyków za kierownicą. Skończyły się czasy, gdy wystarczyło zwolnić tylko przed widocznym z daleka żółtym masztem fotoradaru. Warszawa – Kraków bez mandatu

Obecnie kluczowym graczem jest Odcinkowy Pomiar Prędkości. System ten jest bezlitosny dla kierowców jeżdżących „zrywami” – karze za średnią prędkość na długim dystansie, a nie za chwilowe wykroczenie. Szczególnie 14-kilometrowy odcinek pod Radomiem potrafi zrujnować budżet nieuważnego podróżnego.

Ostateczna rada dla kierowców: Traktuj niebieski znak D-51a (początek odcinkowego pomiaru) jak definitywny nakaz włączenia tempomatu na dozwoloną prędkość. Gęsta sieć kamer na wlotach do Warszawy i Krakowa, w połączeniu z systemami Red Light na skrzyżowaniach, sprawia, że próba nadrobienia kilku minut na tej trasie staje się po prostu nieopłacalna. Najlepszą i najtańszą strategią na S7 jest płynna jazda zgodna z przepisami – dzięki temu dojedziesz do celu nie tylko bezpieczniej, ale i bez kosztownej pamiątki od GITD. Nie wszystkie pułapki zostały już uruchomione ale warto mieć się na baczności.


Reklamy