Wyszukiwarka Odcinkowy Pomiar Prędkości w Polsce
Spis treści
- 1 Wyszukiwarka lokalizacji Odcinkowych pomiarów prędkości (OPP)
- 2 Różnica pomiędzy fotoradarem a odcinkowym pomiarem prędkości
- 3 Czym jest odcinkowy pomiar prędkości?
- 4 Taryfikator mandatów za przekroczenie dopuszczalnej prędkości w Polsce
- 5 Kto wystawia mandaty z fotoradarów?
- 6 Jaka jest dopuszczalna prędkość w Polsce
- 7 Czy fotoradar robi zdjęcia w deszczu i w śniegu?
Znajdź na trasie Lokalizacje Odcinkowego pomiaru prędkości. Sprawdź czy na twojej autostradzie jest OPP. Wyszukiwarka Odcinkowy Pomiar prędkości w Polsce. Gdzie jest odcinkowy pomiar prędkości?
Wyszukiwarka lokalizacji Odcinkowych pomiarów prędkości (OPP)
Wyszukiwarka działa poglądowo. Nie wskazuje jednoznacznie działających i wyłączony miejsc kontroli. W celu potwierdzenia wyników skorzystaj z Mapy OPP
Różnica pomiędzy fotoradarem a odcinkowym pomiarem prędkości
Fotoradar mierzy prędkość chwilową przejeżdżającego samochodu przed fotoradarem, a urządzenie odcinkowego pomiaru prędkości nie sprawdza chwilowych prędkości, które mogą być nawet wyższe od dopuszczalnych, ale wylicza średnią prędkość na danym odcinku.
Czym jest odcinkowy pomiar prędkości?
Jest to odcinek drogi, który mierzy dla każdego przejeżdżającego nim samochodu średnią prędkość, zatem rejestruje bardzo dokładnie czas wjazdu i wyjazdu z mierzonego odcinka oraz rejestruje samochód.
Taryfikator mandatów za przekroczenie dopuszczalnej prędkości w Polsce
(aktualne na dzień 2025-01)
do 10 km/h kierowca otrzyma 1 pkt karny,
- od 11 do 15 km/h kierowca otrzyma 2 pkt karne,
- od 16 do 20 km/h kierowca otrzyma 3 pkt karne,
- od 21 do 25 km/h kierowca otrzyma 5 pkt karnych,
- od 26 do 30 km/h kierowca otrzyma 7 pkt karne,
- od 31 do 40 km/h kierowca otrzyma 9 pkt karnych,
- od 41 do 50 km/h kierowca otrzyma 11 pkt karnych,
- od 51 do 60 km/h kierowca otrzyma 13 pkt karnych,
- od 61 do 70 km/h kierowca otrzyma 14 pkt karnych,
- o więcej niż 70 km/h kierowca otrzyma 15 pkt karnych.
Kto wystawia mandaty z fotoradarów?
Za nadzór nad urządzeniami kotrolującymi ruch drogowy odpowiada GITD – Główny Inspektorat Transportu Drogowego, powołany do kontroli przestrzegania przepisów obowiązujących w zakresie wykonywania transportu drogowego i niezarobkowego przewozu osób i rzeczy, działa, mając na celu przede wszystkim ograniczenie negatywnych zjawisk w transporcie drogowym.
Jaka jest dopuszczalna prędkość w Polsce
W Polsce Prawo o ruchu drogowym określa maksymalną prędkość pojazdów w zależności od rodzaju drogi:
- Na autostradzie prędkość nie może przekraczać 140 km/h
- Na drodze dwujezdniowej ekspresowej limit wynosi 120 km/h
- Na drodze jednojezdniowej ekspresowej limit wynosi 100 km/h
- Na drodze dwupasmowej jednojezdniowej dwukierunkowej limit to 100 km/h
- Na drodze jednojezdniowej poza terenem zabudowanym limit to 90 km/h
- Na drodze jednojezdniowej w terenie zabudowanym limit to 50 km/h.
Jeżeli brak innych znaków ograniczających prędkość to stosuje się powyższe limity prędkości.
Czy fotoradar robi zdjęcia w deszczu i w śniegu?
Nowoczesne urządzenia do kontroli prędkości pracują w każdych warunkach atmosferycznych. Pogoda nie jest ograniczeniem do wystawienia mandatu z fotoradaru, chyba że jest jakiś zapis wykluczający w pracę w określonych warunkach meteorologicznych.
Jeżeli pada śnieg lub deszcz a zdjęcie z fotoradaru jest mimo to czytelne, tzn. widoczna jest rejestracja, znaki szczególne samochodu, którym została przekroczona dopuszczalna prędkość to takie zdjęcie może stać się podstawą wystawienia mandatu.
Podsumowując pogoda czyli deszcz, śnieg czy mgła nie są podstawą odrzucenia mandatu z fotoradaru jeżeli zdjęcie jest wystarczająco wyraźne, dlatego warunki atmosferyczne mogą OGRANICZYĆ zasięg działania fotoradaru ponieważ o ile prędkość zostanie zmierzona poprawnie to już zdjęcie w obfitych opadach śniegu z większych odległości będzie nieczytelne i nie zostanie wystawiony mandat – ale w sytuacji złych warunków nie powinno się przekraczać dopuszczalnej prędkości.